Kuljettajan työehdot eivät ole nykypäivää
18.2.2023
Aamulehti julkaisi Tampereen Seudun Linja-autohenkilökunta ry:n mielipidekirjoituksen, jolla tarjotaan pohjatietoa linja-autojen matkustajille, mikäli lakko alkaa.
Kirjoituksessa tarjotaan perusteita siihen, miksi lakkovaroitus on annettu. Perusteluina on esimerkiksi se, että linja-autonkuljettajien tämänhetkiset työehdot eivät vastaa nykypäivän liikennöintiolosuhteita. Liikenteen tahti sekä aikataulujen kireys on muuttunut viime vuosikymmenien aikana, mutta työaikamääräykset eivät niiden mukana. Tällä hetkellä linja-autonkuljettaja joutuu pahimmillaan ajamaan 5,5 tuntia yhtäjaksoisesti. Esimerkiksi vessatauot ovat kuljettajille todella hankala kysymys.
Lue koko teksti aktlehti.fi: Kuljettajan työehdot eivät ole nykypäivää
Päivitetty: 18.2.2023
Viimeisimmät uutiset
- AKT:n saarrot loppuvat22.2.2025
- AKT: ”Päänavaus ei ole automaatti muille aloille – AKT:n tes-kierros jatkuu”22.2.2025
- AKT:n neuvotteluviikon päättivät Viking Linen sekä huolinta-alan varastoterminaalien neuvottelut21.2.2025
- AKT:ssa neuvoteltu jälleen useilla aloilla – joissain hieman edistystä19.2.2025
- AKT tukee Teollisuusliiton tes-neuvotteluja viidennellä saarrolla19.2.2025
- AKT:n hallitus antoi valtuudet päättää työtaistelutoimista17.2.2025
- Neuvottelut jurraavat liki paikoillaan14.2.2025
- SLL, AKT ja IAU yhteistyöhön - tavoitteena lentoliikenteeseen toimialakohtaiset tes-ratkaisut14.2.2025
- Autoliikenteen sekä huolinta-alan työehtosopimusneuvotteluita jatkettu11.2.2025
- AKT tukee Teollisuusliiton tes-neuvotteluja neljännellä saarrolla12.2.2025
Päivitetty: 18.2.2023