Kuljettajan työehdot eivät ole nykypäivää
18.2.2023
Aamulehti julkaisi Tampereen Seudun Linja-autohenkilökunta ry:n mielipidekirjoituksen, jolla tarjotaan pohjatietoa linja-autojen matkustajille, mikäli lakko alkaa.
Kirjoituksessa tarjotaan perusteita siihen, miksi lakkovaroitus on annettu. Perusteluina on esimerkiksi se, että linja-autonkuljettajien tämänhetkiset työehdot eivät vastaa nykypäivän liikennöintiolosuhteita. Liikenteen tahti sekä aikataulujen kireys on muuttunut viime vuosikymmenien aikana, mutta työaikamääräykset eivät niiden mukana. Tällä hetkellä linja-autonkuljettaja joutuu pahimmillaan ajamaan 5,5 tuntia yhtäjaksoisesti. Esimerkiksi vessatauot ovat kuljettajille todella hankala kysymys.
Lue koko teksti aktlehti.fi: Kuljettajan työehdot eivät ole nykypäivää
Päivitetty: 18.2.2023
Viimeisimmät uutiset
- AKT irtisanoi Finnairin kanssa tehdyn säästösopimuksen4.12.2024
- AKT kampanjoi teemalla On OK kuulua liittoon!4.12.2024
- AKT:n tes-neuvottelut käynnistyvät4.12.2024
- Ilmailualan Unioni: Finnair päättämässä kahden luottamusmiehen työsuhteet työtuomioistuimeen toimitettujen todisteiden vuoksi29.11.2024
- AKT: Yhteistoimintalain muutokset ovat lain perusidean vastaisia28.11.2024
- SAK:n Eloranta edustajistossa: Taloutemme kestää 10 %:n palkankorotukset21.11.2024
- Valtuusto hyväksyi toiminnan suuntaviivat vuodelle 202521.11.2024
- AKT: Tes-kierroksen kärkenä työhyvinvointi – kun työntekijä voi työssä hyvin, syntyy tuottavuutta20.11.2024
- Ismo Kokko AKT-lehden kolumni: Työhyvinvointi ei ole kustannus15.11.2024
- Industrial Union President Riku Aalto announces ten per cent pay claim13.11.2024
Päivitetty: 18.2.2023